torsdag den 12. januar 2012

Ahmed Akkari skal undervise i Viborg

http://jp.dk/indland/article2661865.ece
Ahmed Akkari. Arkivfoto: Ulrich Borch
For knap ét år siden vendte Ahmed Akkari tilbage til Danmark efter to år som lærer i Grønland.
Og nu har han fået nyt job.
Frem til sommerferien skal den tidligere imam undervise i samfundsfag og engelsk på VUC i Viborg.
Han blev ansat den 9. januar som timelærer og skal bl.a. undervise i demokrati.

Forstander er tryg

"I ansættelsesprocessen var vi ikke opmærsomme på hans fortid, men det er vi blevet, efter at vi har ansat ham. Jeg har naturligvis haft en snak med ham, og jeg er helt tryg ved, at han vil gennemføre en undervisning, som lever op til læreplanen og det demokratisyn, som vi har i Danmark," siger forstander Kent West Kristensen til jp.dk.
Kent West Kristensen understreger, at Akkaris lærerkvalifikationer intet fejler.
"Der er ingen tvivl, om at han signalerer, at han er en mand, som har gjort op med sin fortid, og jeg er tryg ved at have som lærer og er sikker på, at han vil opføre sig professionelt," siger han.

Underviser professionelt

Akkari kan ikke forstå, at nogen skulle finde det problematisk, at han skal undervise i demokrati og understreger, at han er fagligt kvalificeret til jobbet.
"Jeg har nogle læreplaner og grundlæggende begreber og rammer for faget, som jeg underviser professionelt i," siger han til jp.dk.
Han tilføjer, at han har brudt med det muslimske miljø.
"Jeg har ikke noget med det muslimske miljø at gøre. Jeg har meldt mig meget ud, og jeg har været meget højlydt kritisk omkring mange ting, som har vakt mange reaktioner - ikke at jeg er ude efter at kritisere nogen," siger Ahmed Akkari, som ikke ønsker at uddybe kritikken.

Hovedrolle under Muhammed-krisen

Akkari spillede en hovedrolle under Muhammed-krisen og deltog bl.a. i en kontroversiel protestrejse til Mellemøsten i 2005, hvor Muhammed-tegningerne blev lagt frem for medier og fremtrædende personer.
Derudover kunne man i 2006 se ham i en fransk tv-dokumentar, hvor han med skjult kamera blev filmet, mens han hentydede til, at daværende radikale politiker Naser Khader skulle sprænges i luften, hvis han en dag blev udlændinge- og integrationsminister.
Akkari hævdede efterfølgende, at bemærkningen var fremsat som en spøg.
I 2008 flyttede han til Vestgrønland og blev lærer i den lille by Narsaq, ifølge ham selv for at slippe væk fra "hykleriske immamer".

*****


"I ansættelsesprocessen var vi ikke opmærsomme på hans fortid"Hvordan kan man som leder af VUC være uvidende om Ahmed Akkaris fortid?
Viborg ligger ikke langt fra Århus og Muhammedkrisen var på forsiden af alle medier, der må gå nogle
skoleledere rundt som trænger til et par timer i samfundsfag og almen viden.

Hvem, ud over VUC i Viborg stoler på Ahmed Akkari ?
Han gik forrest for at få den muslimske verden til at vendte sig mod Kurt Westergaard og vores ytringsfrihed,
jeg tror ikke et sekund på at den lille idiot har vendt islam ryggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar